kurtlippens
New Member
nakweek is het beste bewijs van een goede verzorging!!!
|
Post by kurtlippens on Apr 30, 2006 15:51:28 GMT 1
Wie heeft wel eens kattenvoer aan zijn schildpadden? En hoe vaak ?
|
|
|
Post by lenwe on Apr 30, 2006 15:58:55 GMT 1
ikzelf geef nooit kattenvoer aan mijn schildpadje, ten eerste hebben we ook geen katten (maar dat wil eigenlijk niets zeggen). ten tweede zitten in kattenvoer stoffen die ervoor zorgen dat je schildpadje te snel (bijna explosief) gaat groeien (als deze nog jong is en je echt vaak kattenvoer geeft). Door dit 'te snel groeien' kan onder andere bultvorming ontstaan. Als je dit toch geeft raad ik aan om maximum 1 keer om de 4 weken kattenvoer of een in water geweekt hondenbrokje te geven.
misschien heeft iemand anders hier nog ervaring mee...
|
|
kurtlippens
New Member
nakweek is het beste bewijs van een goede verzorging!!!
|
Post by kurtlippens on Apr 30, 2006 16:08:15 GMT 1
Testudos heeft men beter geen kattenvoer , ivm bultvorming. Bij veelvuldig geven van kattenvoer, kunnen ze blijvende lever en nierschade oplopen De voeding moet plantaardig, gevarieerd en vooral vezelrijk zijn!
|
|
|
Post by nielske on Jul 31, 2006 21:36:11 GMT 1
en een griekje mag dat kattevoer of hondevoer hebben
|
|
|
Post by theo on Aug 1, 2006 19:04:59 GMT 1
en een griekje mag dat kattevoer of hondevoer hebben Een griekje is een Testudo Dus erg verstandig is dat niet Theo
|
|
|
Post by theo on Aug 1, 2006 19:08:54 GMT 1
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn waterschildpadden regelmatig kattenbrokjes geef voor vitamine D3, voor de landschildpadden, waar de vraag eigenlijk voor bedoeld was, krijgen nimmer kattenbrokjes.
Theo
|
|