kurtlippens
New Member
nakweek is het beste bewijs van een goede verzorging!!!
|
Post by kurtlippens on Apr 30, 2006 14:55:55 GMT 1
Ik ben voorstander van nakweek. Wildvang is vaak drager van allerlei ziekten en parasieten. Bovendien is er voldoende nakweek verkrijgbaar van ernstige liefhebbers Wildvang kan enkel dienen om bestaande bloedlijnen te verbeteren
|
|
|
Post by lenwe on Apr 30, 2006 15:40:28 GMT 1
uiteraard ben ik ook tegen wildvang als dit niet nodig is. Wildvang schildpadjes hebben geweten hoe het was om echt 'vrij' te kunnen leven. Nakweek niet. soms is het inderdaad nodig om wildvang te laten kweken met nakweek of andere wildvang om 'nieuw bloed', een 'zuivere' bloedlijn. Hier in Belgie en Nederland komt het wel eens voor dat de diertjes zwakker zijn omdat ze toch nog ergens bloedverwanten zijn.
|
|
|
Post by camilio on May 7, 2006 9:58:27 GMT 1
Nou wat hier boven al word gezegd geld ook voor mij:)
|
|
|
Post by jarnohogeboom on Nov 10, 2007 23:35:38 GMT 1
Ik ben voor nakweek.....
Ik zal zelf nooit op bestelling een dier uit het wild kopen om een bloedlijn te willen versterken. Ik heb ooit gebeld voor pardalissen en deze man vroeg: Hoe groot wilt u ze hebben? Ik vroeg waarom....wij vangen ze op bestelling en cites zijn zo geregeld. Ik heb die beste man even de oren van zijn hoofd getterd. Ik dacht dat het om nakweek dieren ging.
Wel als deze al een aantal jaren in gevangenschap goed functioneerd en deze legaal zijn binnen gekomen
Jarno.
|
|